HTML

Légifelvétel

Hol találhatsz még bennünket? http://legifelvetel.blogspot.hu http://www.facebook.com/Legifelvetel

Friss topikok

  • klacus: @WTF???!!4!!44!!: Mi a különbség, ma Simicska az ász, régebben a Walliszos srácok voltak a menők, ... (2015.01.04. 18:45) Egy elégedetlen tüntető
  • Szűtté mamá? Szűjjé!: @A megvalósult amerikai ólom..: Fúúúú de buta vagy te fideszes, te!!! Nem magyarázom egy fideszkur... (2015.01.01. 22:11) Kövér László és a páva tánca
  • Éhes ló: @Chang Beer: rohamos a hisztériátok max. Buktor minden létező választást megnyert az elmúlt 8 évbe... (2014.12.01. 08:23) Kedves Pokorni Zoltán Alelnök Úr!
  • : @xvxvxv: 1989 elfelejtett tudás „Az uralkodó réteg forradalma, csak arra jó, hogy vég nélkül fenn... (2014.03.24. 05:20) Elég volt. Ki kell mondani!
  • : Mit kíván a Magyar Nemzet! Új 12 pont! 1. Minden választásra jelölt előzetes átvilágítását! 2. Ak... (2014.03.24. 05:16) Szerződést a választókkal!

Látogatók

2013.01.21. 21:48 légügyi megfigyelő

Így hogyan lesz vége?

Címkék: MSZP Orbán Viktor Bajnai Mesterházy választási szövetség dezorbanizálás

dűne.jpg

Kicsit aggodalommal telik el a jelen kurzussal egyet nem értő olvasó szíve, ha Ablonczy Bálint a kezét dörzsöli: Mesterházy jobban áll Bajnainál! Eldőlt ki lesz az ellenzék miniszterelnök-jelöltje? Ablonczy világlátása a blogunkon megjelent írásokban tükröződő elképzeléstől távol áll, és magáért beszél, amikor az ellenzéki összefogás általunk bírált módjának látható sikerén somolyog a Heti Válasz szerzője.

Magáért beszél az alábbi, az MSZP-t már-már magasztaló megjegyzése is:

„Gondoljunk akármit Mesterházy Attila radikálisan demagóg baloldaliságáról, a „kisembervédő" MSZP pózainak hamisságáról, el kell ismerni: a politikus 2010 óta stabilizálta a pártot, kitolta Gyurcsány Ferencet, hátrébb vonta Puch Lászlót, megőrizte a szocialisták beágyazottságát, s az ellenzékiszövetség-építésben is átvette a kezdeményezést. Szóval csupa olyasmit cselekedett, ami politikai szempontból is értékelhető. Bajnai Gordonnál erre még várni kell.”

Ablonczy írásáról nem is kell többet szólni, esetleg annyit, hogy ugyan kit kellene vagy lehetne Bajnainak a sajátjai közül ide-oda tologatni, most sokkal inkább egy másik írást idéznénk, amelyet az utóbbi időszak egyik legfontosabb megnyilvánulásának tartunk. Ez a publicisztika a Magyar Narancsban jelent meg, és a Fidesz-rezsim végének végbemenetelét igyekszik fürkészni. A szerző, Varga Kristóf pszichológus a Fidesz-hit okait és végül az ébredés módját (vagy egy módját?) vázolja fel írásában.

Az önmagában különösen értékes íráson elgondolkodva, a szerencsétlen Mesterházy-Bajnai, azaz MSZP-Együtt2014 viadal egy igen fontos, lényegi elemét emelhetjük ki, amely társadalomfejlődési szempontból rendkívül lényeges körülményt hordoz magában. Ám előbb az írás ide vágó gondolataiból tallózzunk. A részlet lényegi gondolata az, hogy a Fidesz-jelenség nem más, mint a társadalom jelentős részében a jelen kor bizonytalanságai miatt érzett szorongást feloldó hit, amely akár irracionalitás kritikátlan elfogadására is képes anélkül, hogy meginogna, még akkor is, ha a hit letéteményese a hívő közösség önnön érdeke ellenében működik. A pszichológus véleménye szerint a varázs feloldása (legalább) három pilléren nyugszik:

Ad 1.): Az ellenzék nem folytathat szorongásra alapozó politizálását

Ad 2.): A szorongó embertársaink ugyanolyan értékes emberek, mint a szorongástól mentesek, mindössze a helyzetük az, ami a valóság helyes értelmezését ellehetetleníti.

Ad.3.): A szorongó ember, bár agresszívnek tűnik, segítségre szorul. Aki hatalmában akar tartani egy szorongó embert, az fokozza a szorongását, vagyis igyekszik fenntartani a látszatot, amely függésben tartja. A kormánypártok tehát agresszív fellépéssel agresszióra igyekeznek késztetni az ellenzéket, hogy az ezzel igazolást adjon a szorongás fenntartására. Konklúzió: nem szabad felvenni ezt a kesztyűt, nem szabad agresszióval reagálni az agresszióra.

A korábbi írásainkban rendre hangsúlyoztuk (ld. alul felsorolva), hogy az MSZP-nek kényszerűen, – a saját és az ország érdekében – , a vezető szerep helyett mellérendelt pozícióra kellene vállalkoznia bármilyen ellenzéki összefogáson belül, mivel az elmúlt időszak politikai tévútjára az MSZP masszív közreműködésével került az ország. Ezt, úgy tűnik, a párt vezetése másképp látja. Erre utal az utóbbi hónapok arrogáns előretörése: a vörös posztó Ron Werber előbányászásától a térfél többi politikai szereplőjének letiprásán át, és most legújabban a külhoni magyarság fideszes elképzelés szerinti átpolitizálásáig. A múlt ősszel kiszivárgott MSZP-s választási stratégia egyértelműen a Fidesz eszközeinek felhasználását emlegette, vagyis – immár Varga Kristóf írására hivatkozva, illetve azzal párhuzamot vonva – az MSZP ezen az úton éppen arra a stratégiára igyekszik építeni, mint a Fidesz. Emlékezetes, hogy az Együtt2014 széles társadalmi bázison nyugvó együttműködést, ezen alapuló programalkotást, és erre a fundamentumra épülő új Magyarországot vizionált. Amikor az MSZP meghirdette a „saját” összefogását, ezzel a programmal szemben mit kínálhatott? Csak azt, ami saját maga, amivel részese a köztársaság elbukásának.

Az MSZP zászlóshajóként nem oldja a társadalom megosztottságát, nem oldja a feszültségeket. Nem megoldást ad, hanem győzni, legyőzni akar. Nem szívesen bocsátkozunk jóslatokba, de félő, hogy ez a folyamat nem vezet előre, ez ugyanolyan stagnálás, mint a jelenlegi, csak átmázolt címekkel, újra foltozott kabáttal.

Zátonyon vagyunk a Fidesszel, zátonyra futunk az MSZP-vel is. Újra a régi átok teljesedik be: nem a józanság, hanem a demagógia hazánk ördögi hajtóereje?

 

Korábbi írásaink e tárgyban:

http://legifelvetel.blog.hu/2012/12/08/boldogok_akiket_meghiv_asztalahoz

http://legifelvetel.blog.hu/2012/12/18/osszefogas_2014-ben_vagy_csak_mszp_es_bukas

http://legifelvetel.blog.hu/2013/01/06/nem_egyeztetek

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on:

59 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://legifelvetel.blog.hu/api/trackback/id/tr935033323

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Respekt Schiffernek 2013.01.27. 12:42:09

Most mondják meg! Az elempé annyira eretnek, amennyire eretneknek lehet lenni. Úristen, nem akar együttműködni a letűnt korok politikusaival. Úristen, minden marad a régiben! Te jó ég, maradnak a novemberben meghatározott iránynál. Mi ez ha nem eretnek...

Trackback: A kolozsvári béka 2013.01.22. 15:23:18

Nem, nincs sajtóhiba a címben. Arról van szó, hogy nem tudom eldönteni: a tegnapi, kihelyezett MSzP elnökségi üléssel Mesterházyék valóban úgy érezték-e, "békét kell kötniük" a határon túli magyarokkal, vagy csak egyszerűen lenyelték a békát,...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.22. 10:39:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.22. 10:02:45

A konkluzió igaz, az élrvelés csak részben.

1) Az MSZP NEM VITTE ROSSZ ÚTRA az országot.

2) Az MSZP-nek azért kellene Bajnait előretolni, mert több MSZP-s hajlandó Bajnaira szavazni, mint nem MSZP-s Mesterházyra. Egyszerű matek. Nem feltétlenül jogos, de tény, ehhez kell alkalmazkodni.

3) Az is igaz, hogy a koalíció szélesebb összefogás, nagyobb konszenzus, kisebb bal-jobb megosztottságot jelent, és ezért jó dolog. Nem mellesleg kell Orbán leváltásához. Ez volt az egyetlen jó érved.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.22. 10:04:21

A magyar narancs cikkre való hivatkozás a legjobb a cikkedben. Ez azért elég szomorú rád nézve.:)

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.22. 10:05:20

És továbbra sem osztok meg MSZP-fóbiás postot. Majd ha tudsz nem fóbiából mondani jó dolgokat, azt megosztom. AKár MSZP kritika is lehet, csak ne fóbiából!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.22. 10:10:38

az mszp képtelen bárki mellé állni. a mellérendelt szerepet nem képesek elfogadni, de még megfontolni sem.
ez süt minden nyilatkozatukból.

romkocsmában merengő félázsiai származék 2013.01.22. 10:12:40

Bármelyik maffiacsoport kerül is hatalomra, az országnak nem lesz jobb, kár ebben reménykedni.
Kényszerpályán halad az ország az összeomlás felé.
A Fidesz és az Mszp a beteg társadalom tünetei. Demagógiára éhes a nép, ezek a pártok csak kiszolgálják a keresletet.

Frizuravarjú 2013.01.22. 10:50:34

"Zátonyon vagyunk a Fidesszel, zátonyra futunk az MSZP-vel is. Újra a régi átok teljesedik be: nem a józanság, hanem a demagógia hazánk ördögi hajtóereje?"

Miért, van különbség köztük?

Átaludtam valami rendszerváltást netán????
Talán majd ha Jobbik kormány lesz és fent nevezettek a börtönben rohadnak majd...

blah 2013.01.22. 10:54:00

Az mszp-t messze el kell kerülni. Ha megnézzük mit csináltak az ezredforduló óta akkor világosan látszik, hogy a fideszt követik. Ugyanaz kicsiben. Még ahhoz is ostobák, hogy a saját faszságukat csinálják. Remélem Bajnai a végén nem fog velük összeállni és szépen kicselezi őket.

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2013.01.22. 11:01:48

Szorongásos, pszichés betegként kezelni azt aki a tények tükrében sikeresebbnek értékeli az elmúlt 2,5 év kormányzását, mint a baloldali kormányok mélyrepülését... ez az az arrogáns, leereszkedő, pökhendi stílus ami a kudarcotokat okozta 2010-ben, és ez fogja a Fidesz-KDNP szövetséget kormányon tartani 2014 után is.

blah 2013.01.22. 11:08:07

@Azbej Tristan: én inkább hülyének mondanám azt aki ez elmúlt 2,5 év kormányzásához hozzá tudja kötni a siker jelzőt. Aki meg azt olvassa ki a posztból, hogy ennek tükrében a baloldali kormányoknak meg sikere volt arra talán ráillik a szorongásos pszichés beteg megnevezés.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.01.22. 11:36:09

"Gondoljunk akármit Mesterházy Attila radikálisan demagóg baloldaliságáról,"

Pont ugyanígy hangozna... ;)

"És persze Gondoljunk akármit cölpteknős radikálisan demagóg baloldaliságáról,"

Mr. Waszabi 2013.01.22. 11:52:11

Racionálisan nézve: volt Fidesz 2/3-ad 2x. Volt MSZP 2/3-ad 2x. Egyik se volt jó, másodjára meg csak rosszabb lett mindkettő. Ezek a tények.
Valószínűleg el kéne hagyni az oktalan hitet a totális hatalomban való bízásban, a 2/3-adtól várni a csodát. Ha 4x nem lett 20 év alatt, akkor mitől lenne ötödjére megváltás?
A nem egységes, valódi több párti parlament ugyan látszólag kevéssé hatékony, több a vita, patt helyzet, alku, s lassabban alakulhatnak benne döntések - ellenben ugyan emiatt kevesebb kárt is okozna az országnak. Mert a döntések is jobban kiérleltek lehetnének.
Nem véletlen, hogy a demokrácia nem ekvivalens egyetlen politikai erő dominanciájával. Soha nem is volt az.

Mr. Waszabi 2013.01.22. 12:01:47

Szerintem a következő választás tétje csupán a fidesz támogatottságának "újra felosztása" több párt között.
Ha a '94-2012 közötti közhangulatot, életminőséget megnézem, akkor a 94 előtti parlament, amelyben kiegyensúlyozottabbak voltak az erőviszonyok, sokkal jobb hatást gyakorolt a politikára, gazdaságra és a közhangulat minőségére is, még a maga túlkapásaival együtt is. Elég, ha csak a földosztás és a tavalyi földbérletpályázat visszásságainak aránytalanságait összevetjük. Tökéletes nem lesz semmilyen hatalom, ilyet kár is vizionálni, tehát visszaélések is lesznek mindig, csak az a nem mindegy, hogy egy szűk kör vagy az ország lakossága is profitál-e az uralkodó rendszerből. Kecske-káposzta. Jó lenne, ha most már a káposztából is maradna valami, a kecskék már agyonzabálták magukat. Csak az egészséges társadalom érdekében mondom:)

Mária 2013.01.22. 12:34:30

"A korábbi írásainkban rendre hangsúlyoztuk (ld. alul felsorolva), hogy az MSZP-nek kényszerűen, – a saját és az ország érdekében – , a vezető szerep helyett mellérendelt pozícióra kellene vállalkoznia bármilyen ellenzéki összefogáson belül"

Ez érdekes elképzelés, de én azt látom, nincs túljelentkezés arra a vezetői szerepre, amelytől a posztoló távol tartaná az MSZP-t.

A posztoló netán az ellenzék további töketlenkedésében érdekelt?

*

"Mivel az elmúlt időszak politikai tévútjára az MSZP masszív közreműködésével került az ország. Ezt, úgy tűnik, a párt vezetése másképp látja."

A tévút nem gazdasági, hanem kommunikációs típusú volt. Míg a Fidesz ellenzékből maximális agresszivitással, a csúsztatásoktól, sőt a konkrét hazugságoktól se mentes kampányokkal támadta az MSZP minden mozdulatát, a teljes kormányzati cikluson keresztül, addig az akkori kormánypártnak nem volt megfelelő válasza az ellenzéki támadásra, sőt, a saját jó döntéseit sem volt képes megfelelően kommunikálni.

*

"Erre utal az utóbbi hónapok arrogáns előretörése: a vörös posztó Ron Werber előbányászásától"

Ron Werber egy kommunikációs szakember. Végzi a munkáját, sem jobban, sem rosszabbul, mint a hozzá hasonló képzettséggel, tudással és tapasztalattal rendelkező összes többi szakember akár a politikai marketing területén, akár a versenyszférában.

Nem értem, miért aggatja rá a posztoló a fideszes címkéket. Nincs több esze? Nincs jobb dolga?

*

"a térfél többi politikai szereplőjének letiprásán át, és most legújabban a külhoni magyarság fideszes elképzelés szerinti átpolitizálásáig."

Miféle letiprás? Miféle átpolitizálás?

Miután a Fidesz kettős állampolgárságot és választójogot adott a határon túli magyarok azon részének, akik ezt igényelték, evidens, hogy MINDEN párt elemi érdeke, és MINDEN párt feladata is, hogy megszólítsa ezeket a választópolgárokat és kapcsolatot építsen ki velük.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2013.01.22. 13:15:16

@rabelais: Én veled értek egyet. A baloldal és vezető ereje, az MSZP a magyar progresszió zászlóshajója volt mindig. A Gyurcsány-féle kormányzás az elmúlt 500 év legsikeresebb időszaka volt Magyarországon. A magyar ugar legrosszabb erőivel szövetkező, középkori szellemiségű csúti rém két és fél éves dúlása sem tudta elhomályosítani az akkor elért fényes eredményeket.

epresgulyas 2013.01.22. 13:41:13

"nem a józanság, hanem a demagógia hazánk ördögi hajtóereje?"

Ezt most komolyan kérded? :D egy olyan országban, ahol minden 4 évben csakis azzal lehet választást nyerni ha hazudsz, mert a legkisebb igazmondásra is teljes elutasítás a válasz? egy olyan országban, ahol mindenki más hibás (külföld, EU, zsidók, cigányok, külföldi cégek, bankok, tőkések, tőkétlenek, románok, oroszok, határon túli magyarok, melegek, ufók stb.) csak a szegény, elnyomott iagzimagyar emberek nem?

Evidens, hogy most is az fog nyerni aki a legnagyobbat tudja ígérni, ami nyilván viszi a legnagyobb hazugságnak járó pálmát is.

Az MSZP már versenybe szállt, már kezdődik a vérprimitiv politikai üzenetek szugerálása, és ahogy közeledünk 2014 felé egyre ostobább (mert erre van igény, csak ezt érti az emberek nagy része...) üzenetek jönnek, gondolom ezt majd a Fidesz megpróbálja felülmúlni és lehetőségei szerint egy kis pénzzel, osztogatással és "fiskális" fontanával :D hűsíteni a harcban megsebzett magyar nép hősi testét :D

az igazságnak nincs piaca, és most őszintén...ki nem szarja le... majd csak elmenekül mindenki és tényleg csak az marad akinek ez jó és felzabálják egymást, aztán kiadják az országot albérletbe pl. hulladékgyűjtőnek.

NA YA! 2013.01.22. 14:09:59

Nem nem, hagyni kell a Kedves Vezetőt, hogy elvezessen a totális jólétbe minket! Ezt a 20-30 évet már csak kibírjátok addig!

nemecsek ernő áruló 2013.01.22. 14:48:33

@Frizuravarjú: A Jobbik se szarik oda, ahonnan enni kap, ők fidesz által létrehozott mesterséges gőz kiengedő szelep. Arra valók, hogy a szélsőséges ostobáknak befogják a száját, és kimondják azt, amit ilyen-olyan okok miatt a Kedves Vezető nem mondhat ki. A Jobbik nem más, mint egy fidesz alszervezet.

légügyi megfigyelő 2013.01.22. 16:39:32

@rabelais: Kedves rabelais, sajnos, amint erről korábban már vitáztunk, ha nem tévedek, eltér véleményünk az MSZP felelősségét illetően. Magam részéről fenntartom, hogy az MSZP de facto elárulta a saját kormányát, és ha nem akarjuk a tevékenysége eredményességét bírálni, ez önmagában elég ok arra, hogy ezt a pártot tartsam felelősnek jelentős részben a mai helyzet kialakulásáért.

Szeretném jelezni, hogy nincs MSZP fóbiám, pusztán hiányérzetem van a közelmúlttal való elszámolás és a szükséges következtetések levonása tekintetében.

légügyi megfigyelő 2013.01.22. 16:41:31

@romkocsmában merengő félázsiai származék: A magam részéről azért hinni próbálok abban, hogy az emberek számottevő része felébreszthető a zombizmusból, akármelyik érdekcsoport bűvölte is el őket. (Hja, a független polgári gondolkodás hiányzik, de nagyon...)

légügyi megfigyelő 2013.01.22. 16:45:40

@Mr. Waszabi: "Szerintem a következő választás tétje csupán a fidesz támogatottságának "újra felosztása" több párt között."

Ha igazad van, akkor húzhatjuk a rolót, és balra el. (az irány itt nem politikai értéket mutat)
A magam részéről még bízom a széles dezorbanizáló összefogásban, ma még erre is van esély. Talán.

légügyi megfigyelő 2013.01.22. 17:04:51

@Mária: Ami az ellenzéki vezetői szerepről szól, abban kétségtelen, kevés a játékos. A magam részéről látok egy figurát a játékmezőn, de az nem Mesterházy. Nem gondolnám, hogy további töketlenkedés lett volna, ha nem épp a partvonalról érkező, felkészült és türelmes hangot megütő E14-et hagyják kifutni. A letiprást éppen az jelenti, hogy az MSZP tudomást sem véve a megalakuló összefogás-kezdeményezésről, rátelepedett a "témára" igyekszik maga tematizálni a kérdéseket és átvenni a kezdeményezést a politikai kérdésekben. Az eszközrendszere bevallottan a Fideszé, a morális alapja pedig csak üres papír, mert képtelen volt leszámolni a párt folyamatos leégését okozó arcokkal, épp a Puch Lászlókkal, Szekeres Imrékkel, stb. Ilyen már volt, ilyenre nem szívesen szavaz az, aki változást szeretne, és nem cseberből-vederbe váltógazdálkodást.
Ami Ron Werbert illeti, nekem azzal nincs több bajom, mint a Fideszt segítő két amerikai kampányszakemberrel, ám tudván tudva, hogy Werber nevével azonnal lehet revolverezni, helytelennek tartom az MSZP lépését. Provokatív és kihívó az egész. És olyan támadási felület, amelyet nem lenne szabad felmutatni.
Ami az elmúlt MSZP kormányzást illeti, szerintem nem pusztán kommunikációs hibák okozták a kormányzás kudarcát. Túl a Fidesz arrogáns, útszéli politizálásán, az MSZP belső megosztottsága, döntésképtelensége és a saját kormánya iránti bizalmatlansága (sőt árulása) volt az egyik legfontosabb buktatényező. A gazdaság helyrerakásának sikertelensége mind a Fideszen, mind az MSZP-n nagyban múlott.

Ami a határon túli magyarok választójogát illeti, nem tudom, mi lehet a helyes politika. Azt viszont érzem, hogy nem feltétlen kellene a fideszes eszközökkel élni. Attól, hogy a Fidesz valamit haramiamódra kitalál, nem lehet elég ok legitim megoldásnak tartani és aszerint végezni a saját dolgainkat. Ez a véleményem. Függetlenül attól, hogy az MSZP-ről nem tudom (most) elképzelni, hogy a köztársasági eszme ellen fordult volna valaha is, amint a Fidesz tette.
Most ugyanakkor az nagyon kevés, hogy legyen inkább az MSZP.

Miután a Fidesz kettős állampolgárságot és választójogot adott a határon túli magyarok azon részének, akik ezt igényelték, evidens, hogy MINDEN párt elemi érdeke, és MINDEN párt feladata is, hogy megszólítsa ezeket a választópolgárokat és kapcsolatot építsen ki velük.

légügyi megfigyelő 2013.01.22. 17:06:23

@Zigomer Trubahin: Gyurcsányt elárulta egy párt, valakik a pártból kiadták a Fidesznek, lemészárolták. Ennyi.

légügyi megfigyelő 2013.01.22. 17:07:55

@epresgulyas: lehetséges szcenárió, amit írsz, a magam részéről azért végigjátszanám a menetet, mert csak a végén van eredményhirdetés.

légügyi megfigyelő 2013.01.22. 17:09:08

@NA YA!: szívem szerint összezárnálak vele.

légügyi megfigyelő 2013.01.22. 17:11:24

@Frizuravarjú: a Jobbik mástól se fél jobban, mint a kormányra kerüléstől. Azon kívül, hogy szívesen lövetne, nincs épeszű programja. Valahol Matolcsy környékén lehet a realitásérzék a politikájukban.

jo20000 2013.01.22. 18:18:37

@légügyi megfigyelő: Az elejével egyetértek. Az MSZP - tudom, megdöbbentő - jó néhányszor volt már elegáns. Pl. a 2/3 idején a bizottsági helyekkel, vagy amikor a Megyó odafordult a fidesz frakcióhoz, és azt mondta, hogy "rendben vettem át az országot". Ezek nem semmi dolgok és gesztusok. A fidesz reakciója erre persze az volt, hogy "hülyék voltatok".
Most is sokkal jobb lenne, ha azt mondaná az MSZP, hogy "erősek vagyunk meg piszkosul sokan (ne menjünk most bele abba, hogy ez így van-e) de tudomásul vesszük a teljes társadalom percepcióját, és az OV kormány leváltása érdekében második vonalban leszünk erősek, mert megértettük, hogy ami arcunk most így összességében nem annyira szalonképes, hogy feltétlenül nekünk kellene élharcosnak lenni ebben a váltásban. Akkor is megértjük, ha részben igazságtalan vagy eltúlzott ez a negatív percepció. Elfogadjuk, hogy nem a mi arcunkkal valósul meg az áhított korrekció." Idézőjel bezárva. De nem, nyomják és versenyeznek az első helyért, de ez meg nem szimpi, mert senki nem látja szellemi muníciót náluk. Bajnainak meg sokkal könnyebb lenne, ha nem lenne sem MSZP, sem DK - de hát vannak, ennek összes előnyével és hátrányával együtt :-)

légügyi megfigyelő 2013.01.22. 18:49:00

@jo20000: Máriának is írtam, Neked is írom, nem kétlem, hogy az MSZP nem Fidesz, sokszor elegánsabb gesztusokat tett. Ne vedd mantrázásnak, de számomra a 2006-os és az azt követő, a Fidesznek megágyazó árulásai azért nem tehetők csak úgy zárójelben. Egyéb tekintetben osztom a véleményed!

jo20000 2013.01.22. 20:04:43

@légügyi megfigyelő: Hát nem, tényleg nem. Az, hogy mi volt ténylegesen árulás ebben, azt elemezhetnénk, de hogy gáz volt, az biztos.
Mondok egy furcsát, nem írtam még le sehol, és érdekes, hogy ez senkinek nem jutott eszébe, vagy nem láttam legalábbis sehol: minden (néha súlyos) hibája mellett Horn idejében volt utoljára alakja és némi karaktere az MSZP-nek. Az a véleményem, hogy valahogyan Kovács László (akinek szintén vannak/voltak kvalitásai) belevezette egy gödörbe az MSZP-t, utána meg jól otthagyta. De ma is nagyon okosakat nyilatkozik, mint volt EU biztos. Az MSZP meg közben kb. SZDSZ pályán van, csak túl nagy ahhoz, hogy kimúljon, ezért vergődik - miközben normális szocialista/szocdem és normális liberális pártra is nagyon nagy szükségünk lenne. Ahogy persze egy normális és erős jobboldali pártra is - felőlem akár ókeresztények is lehetnek, az már tök mindegy.
Nem biztos, hogy igazam van a fentiekben, csak kijött :-)

jo20000 2013.01.22. 20:31:27

@légügyi megfigyelő:
légügyi megfigyelő 2013.01.22. 17:04:51 @Mária:
Elolvastam, nagyon jó poszt, egyetértek.

légügyi megfigyelő 2013.01.22. 21:27:21

@jo20000: kétségtelen, hogy Horn minden ellenszenves ügye mellett karakteres politikus volt. A felvetésedben lehet ráció. Azt hiszem, talán Kovács túlontúl életművész, nem a politika érdekelte - talán - hanem csak az avval járó javak, (nők), stb. A Horn utáni MSZP mindenképp más, mint az azt megelőző.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.22. 21:41:11

@légügyi megfigyelő: nézd, akkor viszont Gyurcsányt kéne támogatnod. Csak ugye az a baj, hogy a DK-nak két százaléka van.

légügyi megfigyelő 2013.01.22. 22:16:31

@rabelais: az a baj, hogy ha mindenki mindenkit támogatm akkor oda jutunk, mintha senki nem támogatna senkit sem. Legalábbis az eredmény tekintetében. Ezért kellene egy minél szélesebb összefogás. Az viszont - és erről szólnak voltaképp az írások a blogon - nem erőből valósul meg, mert épp az erőből és az erősködésből van elege az embereknek. Legalábbis javarészt. És emiatt a balon az MSZP-t kárhoztatom, kicsit jobbra meg az LMP-t.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.23. 07:13:07

@légügyi megfigyelő: te azt mondtad, hogy azért nem jó az MSZP, mert megtorpedózták a kormány reformjait. ezek szerint szerinted a Gyurcásny kormány reformjai jók lettek volna, és fontosak voltak. ebből következik, hogy Gyurcsányt támogatnod kell. elvégre jó, és fontos politikát folytatott. nem szerintem, nem én adom a szádba, hanem szerinted. nem mindenkit kell támogatnod, de azt, aki jó, és fontos politikát folytat, azt igen. bizonyára nem mindegyik párt van nálad ilyen státusban.

"Az viszont - és erről szólnak voltaképp az írások a blogon - nem erőből valósul meg, mert épp az erőből és az erősködésből van elege az embereknek. "

az "erő és erősködés" egy szubjektív kategória, arra fogod rá, akire akarod. ez a "zsigerből utálom az MSZP-t" takarója.

légügyi megfigyelő 2013.01.23. 16:05:45

@rabelais: nem kell a számba adnod a gondolataimat, jönnek azok maguktól is. :)

A "zsigerből utálom az MSZP-t" nem igaz, szerintem, ha kilépnél végre a "élek-halok az MSZP-ért, akárki akármit is mond" álláspontból, bizonyára megértenél! :))

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.23. 18:21:07

@légügyi megfigyelő:

na ezt bebuktad.

"A "zsigerből utálom az MSZP-t" nem igaz, szerintem, ha kilépnél végre a "élek-halok az MSZP-ért, akárki akármit is mond" álláspontból, bizonyára megértenél! :))"

ilyet ugyanis csak olyan írhat, aki zsigerileg utálja az MSZP-t.

olyan ember, aki nem utálja zsigerileg az MSZP-t,m az egy MSZP hívővel is azért megkísérelné megértetni magát.

plusz én nem élek-halok az MSZP-ért, tehát ha én sem élek halok az MSZP-ért és te se, és még se értünk egyet, akkor logikailag csak az lehet, hogy te zsigerileg utálod az MSZP-t. más esetben legfeljebb részleteken vitatkoznánk. de láthatóan durva keretrendszerbeli különbség van köztünk.

azt meg tudom, hogy az MSZP-t simán megkritizálom azokért ahibákért, amelyeket tényleg elkövettek. tehát nem lehetek fanatikus hívő. sőt, listán utoljára nem az MSZP-re szavaztam, és nem is szándékozok.

légügyi megfigyelő 2013.01.24. 16:07:22

@rabelais: vagy nagyon összetett a gondolkodásod, vagy nagyon egyszerű. Én csak egy átlagos, egyszerű ember vagyok, így nem tudlak követni.
Barátsággal: LmF
:)

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.24. 16:22:25

@légügyi megfigyelő: ez az az eset, amikor jól jársz, ha elhiszed, hogy igazam van.:)

Frizuravarjú 2013.01.24. 17:43:24

@nemecsek ernő áruló: Igen. A Fidesz pedig nem más, mint az MSZP alszervezete, amíg Libajnaiék és Gyurcsótányék pihennek. Az MSZP pedig a cionista világszövetség magyarországi alszervezete.
Ki van ez találva.

@légügyi megfigyelő: Szerintem azon kevés épkézláb, a magyarság érdekeit szolgáló építő jellegű döntést, amit a Fidesz eddig meghozott, azt mind a Jobbiktól vette át. Csak figyelni kellene. Olvasni is, nem csak írni.

nemecsek ernő áruló 2013.01.24. 17:45:41

@Frizuravarjú: Tudom, hogy nehéz elfogadni, hogy a Jobbik egy Orbán Viktor által kinevelt polgári körből önállósult, de azért a múltat nem kéne letagadni! Vagy ennyire fáj az igazság? Aki a Jobbikra szavaz, Orbán Viktorra szavaz, ezt kár tagadni.

Frizuravarjú 2013.01.24. 17:52:08

@nemecsek ernő áruló: Sőt, egyenesen Csurka Istvánra szavaz (aki Antall József mellékveséjéből lett kitenyésztve). Betyár egy világ ez, én is mondom.

nemecsek ernő áruló 2013.01.24. 17:54:07

@Frizuravarjú: Lényegében Csurkára is. Ugyanazok az arcok, Orbán Viktor pedig 1992-ben az MDF helyén megüresedő jobboldali lyukba préselte be magát - lévén soha nem volt liberális, a szó jelentését sem ismeri. Továbbra is kérdezem: fáj az igazság, vagy csak én értem félre, és igazából egyetértően bólogatsz? Nem árt tisztázni!

Frizuravarjú 2013.01.24. 17:55:41

@nemecsek ernő áruló: Ja, és aki Orbán Viktor elvtársra szavaz, aki egyenesek Kádár János elvtárs bal kis-lábujj körméből lett kitenyésztve, mint KISZ-vezető (és egyben Horn Gyuszi elvtárs legfőbb seggpucolója)? Az voltaképpen kire szavaz??
Ki igazodik el ezen a bonyolult palettán?

Frizuravarjú 2013.01.24. 17:58:58

@nemecsek ernő áruló: Az biztos, hogy a Szegedi Csalárd ügy után én már semmit sem tudok. Csurka úr pedig Vona urat "szeférdzsidózta" le. Néha téved a Hálózat is, ugyebár...

De a helyzet az kérem egyre fokozódik, annyi bizonyos!

nemecsek ernő áruló 2013.01.24. 17:59:35

@Frizuravarjú: Ezt már csak te mondod. Mondjuk jelent valamit, hogy a Hazafias Népfront (lásd történelemkönyvek) élén Pozsgayval írták az új alkotmányt... Kádárban messze több empátia volt a kis emberek irányában, mint Orbánban valaha is lesz. Persze haragszom én rá, hogy legvidámabb barakkot csinált, az én véleményem, hogy hagynia kellett volna Münnich Ferencet, hhadd csinálja, amit akar; akkor meglett volna legkésőbb '89-ben, ha nem előbb az elszámoltatás, és most nem restaurálnák vígan a szocializmust, mert mindenkiben zsigeri gyűlölet ébredne az ilyen államosítás-mizériákra.

Frizuravarjú 2013.01.24. 18:05:10

@nemecsek ernő áruló: Azt kérem el kell ismerni, hogy bizonyos cégeket nem szabad kiadni az állam kezéből és ha valaki áruló kutya módjára mégis "elprivatizálta" azokat vissza kell államosítani.
Hová jutna a világ kérem, ha a hadsereget vagy az atomerőműveket (tehát energiaipart), magánkézbe adná minden állam? Aztán a maszek atomfegyverekkel lőne a feleségét elcsábító haragosára...

nemecsek ernő áruló 2013.01.24. 18:19:57

@Frizuravarjú: "bizonyos cégeket nem szabad kiadni az állam kezéből"
Igen, ezt én is olvastam a kommunista kiálltványban.

Frizuravarjú 2013.01.24. 23:20:07

@nemecsek ernő áruló: Helyes. Akkor átutalod jövő hónaptól a fizetésedet nekem, rám íratod minden ingatlanodat! Majd én beosztom. Ne akarj már rendelkezni a saját vagyonod felett, én mint kapitalista befektető vállalkozó jobban elirányítom majd a sorsodat.
Ha mégsem, akkor bebuktad, ennyi... :)

nemecsek ernő áruló 2013.01.25. 05:20:19

@Frizuravarjú: Ez hogy jön most ide? A cég az cég, van saját igazgatója, van saját menedzsmentje. Az állam, az állam. Egész más. Amit itt felvázoltál, az kvázi az államosítás szinonímája. Persze értem én, hogy a szocializmusra nevelt embernek nehéz elképzelni, hogyan működik a piacgazdaság... Süt a szavaidból, hogy a proletárdiktatúra híve vagy. Komolyan! Ez a marxista demagógia fáj az agyamnak!

Frizuravarjú 2013.01.25. 13:57:06

@nemecsek ernő áruló: A közvagyonról beszélek, te okos tojás.

Midnek fáj, ne röhögtess! :))))

nemecsek ernő áruló 2013.01.25. 14:14:09

@Frizuravarjú: Mint mondtam: erről szól a szocializmus. A "közvagyonról". Hogy a zembereké a tudomisén micsoda, mert közvagyon, államosítani kell. Úgy mondod fel a kommunista kiálltványt, mintha te írtad volna!

Frizuravarjú 2013.01.26. 11:55:29

@nemecsek ernő áruló: A befizetett adód az micsoda, te papagáj? Meg az általad felépített, köz javára létrehozott dolgok?

Nem kell a vezetőket túlmisztifikálni. A politikusok és gazdasági szakemberek nem másért vannak a székükbe ültetve, csak azért, hogy a köz által befizetett vagyont felügyeljék, ügyesen gazdálkodjanak vele, szétosszák...

Más kérdés, hogy a gyáva töketlen nép fejére nőttek a vezetői, kibúvó törvényekkel védik tolvajlásaikat és baksisért idegeneknek és haveroknak juttatják a közvagyont.

Nem kell ehhez túl sok ész, de látom neked ennyi sem adatott meg, a kommunista kiáltványoddal. Szánalmas.

nemecsek ernő áruló 2013.01.26. 12:28:01

@Frizuravarjú: Demagóg vagy! Miben lett neked személy szerint jobb attól, hogy Orbán Viktor haverjai az IMF által nekünk félretett pénzből megvette magának a MOL-t, amit aztán az én általam befizetett adóból kell kurva drágán visszafizetni? Olcsóbb lett a benzin? Lófaszt! Egyszerűen az történt, hogy kiraboltak minket, eltőzsdézték a pénzt, és ugyanazt a demagógiát használják, amivel a komcsik 50 éven át raboltak ki minket folyamatosan. Te meg tapsolsz hozzá! Gratulálok!

Frizuravarjú 2013.01.26. 20:30:11

@nemecsek ernő áruló: Nem a visszavásárlással van a gond, hanem azzal,hogy egyáltalán eladták. A mi tulajdonunkat. Ami a mi adónkból épült / készült.
De befejezem a beszélgetést, mert fegyvertelen emberrel nem jó szellemi csatát vívni.

:)

légügyi megfigyelő 2013.01.27. 09:57:30

@Frizuravarjú: Ha a Fidesz a Jobbiktól vette át az úgynevezett magyrságpolitikáját, akkor meg kell állapítanunk, hogy a Jobbik magyarságpolitikája annyit ér mint a Fideszé. Secko jedno. (talán mert a Jobbik tényleg a Fidesz hátsó udvarából mászott elő)

nemecsek ernő áruló 2013.01.28. 05:42:10

@Frizuravarjú: Aham. És az hogyan érint, hogy Orbán Viktor Oroszországba látogat azzal a szándékkal, hogy eladja a Paksi Atomerőművet?
süti beállítások módosítása